Yetişin, Doğum Günü Var!

 Tekrar merhabalar herkese! Doğum günüm yaklaştıkça içimde bir heyecan... 4. ayın 4. gününde doğmuş biri olarak, ben de bugün size özel günleriniz için pasta alabileceğiniz 4 yerden bahsedeceğim!

 Küçükken her yıl sabırsızlıkla doğum günümden önceki haftayı beklerdim. Çünkü o sıralar hayatımda beni en mutlu eden şeylerden biri, Çifttehavuzlar'daki Beyazfırın'a gidip orada devasa bir katalogdan istediğim pastayı seçmekti. Bazen arada kalırdım, "Bu da seneye olsun!" diye işaretlerdim ve hatırlardım da.

 Beyazfırın yıllardır bilinen bir marka. İşinizi deneyimli, profesyonel insanlar yapsın istiyorsanız burayı tercih etmelisiniz. İstediğiniz yere, vaktinde getiriyorlar fakat çok ekonomik sayılmaz.  10 kişilik bir pasta 200 lira civarı oluyor mesela. Genelleme yapmayı pek sevmem ancak tasarım pasta söylediğinizde, tasarıma tadından daha çok ağırlık verilmiş oluyor ve şahsen ben görüntüsü farklı olsa da, her yıl %75'i şeker hamuru olan bir pasta yemekten sıkılmaya başlamıştım. Yine de, 5-6 yaşlarındaki çocukların bunlara bayılacağına hemen hemen eminim! Zaten o yaşta şekerleme daha  birçok seviliyor doğrusu.

Beyazfırın'ın sitesinden, dilimi 10 lira olan bir pasta


















Şimdi ise, tasarım pasta bakımından favorim, Nesrin Tong! Size yemin ederim, bu kadın pastayla sanat yaratıyor. Evet, Beyazfırın'dan daha bile pahalıya gelebiliyor (birkaç sene önce 300 lira civarıydı fiyatı) ve pastayı almaya siz gidiyorsunuz (Göztepe'ye yakın oturmayanlar için bir dezavantaj) ama bunlara değiyor. Ufak detaylarla başyapıt oluşturan Nesrin Hanım'ın tasarımları kişiye özel! Ne tarz bir şey istediğinizi biraz anlatınca gerisini o hallediyor zaten. Aşağıda sırasıyla bana yaptığı minion'lu pasta, halamın ve Nesrin Hanım'ın tasarımlarını çok beğenip sipariş eden bir arkadaşımın pastaları...



Gerekli fotoğrafları yazımı ancak yayınladıktan sonra bulabilme gibi bir durum baş gösterdi bende. En başta benim 6. sınıf olduğum zamanın videolarına bile 30 Ocak 1980 dediği için -herhalde olması gerekenden 33 yıl gecikmiş- tarihe bakarak bulmak bayağı zordu, bunları bulana kadar canım çıktı, suşili yazımda kaybettiğimi sandığım meditasyon fotoğraflarımı da buldum o sırada ve o yazıyı da onunla beraber güncelledim zaten 😊 Ayrıca böyle yıl yıl bakmak bana acayip bir nostalji yaşattı, ne kadar küçükmüşüm, ne çabuk geçmiş diye düşünmeden edemedim. İşin doğrusu birkaç saat önce de ağlanıyordum "Küçüklüğümü özledim, yine oyun oynamak istiyorum, etrafımdaki herkes niye bu kadar çabuk büyüdü?" diye...

Neyse, sizi de hüzünlendirmeden geçeyim sonraki alternatifinize. Misket Pasta. Dilim fiyatı 15 lira civarında. Star Wars temalı pastamı buradan yaptırdığımı düşünsem de annem onu da bir şahıs şirketinden yaptırdığımızı düşünüyor ama yine de ekte onu da koyacağım. Onun dışında Cadılar Bayramı pastam için pek maharetli Misket Pasta'ya teşekkür ederim. Bu üç katlı pastayı ilk gördüğümde nasıl heyecanlandığımı, arkadaşlarımla buz dolabından çaktırmadan bakıp, "Ama sadece size." diye büyük bir sırmış gibi gösterdiğimi hatırlarım pastamı. Çok dev bir marka olduklarını sanmıyorum ama önemli kriter de bu değil bence. Son olarak bahsedeceğim yer de minnak bir dükkan zaten 😇

Master Yoda'lı Star Wars pastam


















Son olarak, İmalathane 34! Kadıköy Anadolu Lisesi'nin karşı sokağında bulunan "Boulangerie Francophone" İmalathane 34'ün muhteşem tatlıları olduğu söylenemez. Ama iş pastaya gelince, kreatif fikirleriyle ağzımızı sulandıran pastaların imalatını yapıyorlar 😀 😋  Fiyatları önceki saydığım mekanlara kıyasla daha uygun, burada da dükkanlarından ürünü teslim almanız gerekiyor (pasta dışında başka tatlılar sipariş edebiliyorsunuz, uygun olursa yapıyorlar ama sanırım frankofon olarak Fransız tatlarını kabul etmeleri daha olası). Mesela geçen seneki söylediğim pastanın üstü, oreo, brownie ve çikolata parçacıklı kurabiyeyle kaplıydı. İçinin çikolatalı keki de üç katmandan oluşuyordu ve her birinde üstte saydığım tatlardan vardı. Aslında buranın pastaları için fazla söze gerek yok, sizi fotoğraf seçkisine alayım...

 Bu sene sipariş vermeyi düşündüğüm Rainbow Cake. Görüntüsüne aşık oldum, tek handikapı gökkuşağı rengi için meyve değil de gıda boyası kullanmaları (o da mecburen). Gökkuşağının renklerini gösterebilmesi için yalnızca sade kek halinde yapılabiliyor ama çikolata parçacıklı ve soslu oluyor, üstündekiler ayrı bir enfes!

                               
Geçen sene bu ve oreolu pasta arasında kalmıştım, yanılmıyorsam bunun içi çilekli-çikolatalı. Üstü de görüldüğü üzere, çikolata kaplı çilek ve fındıkla süslenmiş.

Annemin İnstagram aracılığıyla keşfettiği pastam. Tabi ki bendeki fotoğrafını bulamadım 😂  o yüzden internetten aldım ama size zaten bahsettiğim için biraz vasat bir açıdan çekilmiş fotoğrafı mazur görmenizi umarım.
















Hiç denemediğim ya da fikir sahibi olmadığım "Nude" pastaları. Sanırım adını dışının çikolata, şeker, vs. gibi bir malzemeyle kaplanmayıp, bir nevi "kıyafetsiz" olmasından alıyor. Bana görüntüsü bile yetti, yemiş kadar oldum 😀  Görsellik nedir iyi biliyorlar.















Eğer buradaki tatlar ilginizi çektiyse, bir doğum gününde mutlaka bir şans verin. Pastaları genel olarak en geç sipariş etme süresi, istenen tarihten bir hafta öncedir ama siz riske atmayıp, gerekli kurumla mutlaka iletişime geçin.

 Ne yazık ki sonraki görüşmemize sınav haftası gibi etkinliklerden dolayı birkaç hafta var. Önümüzdeki haftalarda bu tatlı yorgunluk ve telaşı özleyeceğim. Sizleri de elbet...

İyi ki varsınız!

Yorumlar

  1. Pastalar inanılmaz lezzetli görünüyor. Okudukça canım çekiyor. Yazılar çok içten ve akıcı. Ama tek sıkıntı ekranı yemeye çalıştığım anların olması:)

    YanıtlaSil
  2. 🎂🍰👍🏻👍🏻

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Asya'dan Dünyaya Açılan Lezzet: Suşi

700 Gr Mutluluk ve Daha Fazlası

Çarlara Layık Charbroiled Burger